Prostá pravda

12.04.2013 21:27

PICOULTOVÁ, Jodi. Prostá pravda. Vyd. 1. Praha: Ikar, 2007, 463 s. ISBN 8024908344.

Anotace: Pensylvánské městečko Paradise je oázou klidu a míru - dokud ve stodole jednoho farmáře není nalezeno mrtvé novorozeně. A dojde k ještě překvapivějšímu vývoji. Ukáže se, že matkou dítěte je osmnáctiletá Katie Fisherová, neprovdaná dívka ze sekty Amišů, velmi striktní protestantské církve, jejíž členové dodržují pravidla tzv. prostého života. Oblékají se jako v 19. století, nepoužívají auta ani elektřinu a odmítají středoškolské vzdělání. Aby měla zbožná amišská dívka nemanželské dítě, a navíc ho zavraždila, je téměř vyloučené, ale proti Katii existují velice pádné důkazy. Obhajoby se ujme cynická, zatrpklá advokátka Ellie, která je s obviněnou vzdáleně příbuzná. Když se snaží dopátrat pravdy, musí nějaký čas s Amiši žít. Jde nejen o strhující soudní drama, ale především o velmi zajímavý průhled do života Amišů, zásadní otázky rodinného života a generačních rozdílů.

 

(Co se týče Amišů, připomínám

 

Můj názor:

Knihu jsem četla jako druhou od této autorky. Rozhodla jsem se pro ni hlavně kvůli tomu, že se odehrává mezi Amiši. Tato komunita je zajímavá a u nás málo známá.

+ Velice kladně hodnotím autorčinu znalost prostředí a to, jak s ní čtenáře seznamuje.

+/- Zápletku samotnou považuji spíše za průměrnou, body navíc uděluji právě za atraktivitu prostředí, do kterého je příběh zasazen. I tak se mi ovšem tato kniha líbila o něco méně, než Nejsem jako vy.

- - Co jsem opravdu nemohla snést byl český přebal této knihy. Naprosto nevyjadřuje obsah knihy, nehodí se k ní. Podle mého názoru jde o výraz ignorantství grafika, který přebal navrhoval. Přečetl si, že je tam něco o náboženství, tak navrch "fákl" růženec. (Dost pochybuji, že Amišové jako protestanti vůbec používají růženec...).

Přebal jsem z knihy sundala a nejraději bych si pořídila jeden z těch anglických, které se mi líbí mnohem více:

Český přebal:

Anglické přebaly: