Foylova válka

30.09.2012 11:19

 

Začala jsem si stahovat z Internetu jednotlivé díly britského seriálu FOYLOVA VÁLKA a postupně se na ně dívám, když mám chvilku času. Ten seriál mi doporučila při náhodném rozhovoru jedna dívka, dcera mé kolegyně. Líbilo se jí na něm to, že ačkoli je hlavním hrdinou policista, nebývá tam plno mrtvol. A protože se děj seriálu odehrává v době 2. světové války, jednotlivé díly jsou udělány tak, aby se z každého divák něco dověděl o tom, jak to za války v Anglii bylo. To se mi líbí, má to vztah k mému oboru, Anglii a angličtině...

 

Seznam epizod tady: www.serialzone.cz/serial/foylova-valka/epizody/
Například včera jsem sledovala druhý díl první série (Bílé pírko). Je tam nenásilně a působivě vylíčeno, s jakým vlasteneckým odhodláním a hrdinstvím se i drobní rybáři a majitelé výletních parníčků z jižního pobřeží zapojili do evakuace obklíčených spojeneckých vojáků z pláží a přístavu v Dunkerque ve Francii (mezi 27. květnem a 3. červnem 1940). Kromě vojenských velkých lodí, kterých byl nedostatek, se jí účastnila právě taková malá dobrovolnická plavidla, která měla možnost přistát blíže u břehu. Bylo evakuováno zhruba 338 tisíc britských a francouzských vojáků.
(Zdroje: cs.wikipedia.org/wiki/Operace_Dynamo#Evakuace,

en.wikipedia.org/wiki/Little_ships_of_Dunkirk )